Nassy casting agency - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Garrick Nassy - WaarBenJij.nu Nassy casting agency - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Garrick Nassy - WaarBenJij.nu

Nassy casting agency

Door: garricknassy

Blijf op de hoogte en volg Garrick

06 Februari 2011 | Filipijnen, Manilla

Beste vrienden,

ik mail jullie vanuit...jawel...nog steeds Malate City, Manila. Ik ben hier nog steeds en zal een aantal geheimpjes verklappen....(tromgeroffel)...geheimpje nr 1. Ik had mijn vlucht gemist eind januari. geheimpje nr. 2. Ik heb van Anita (mijn manager) goedkeuring gekregen voor 2 extra maanden (wat had ik jullie alweer verteld over Anita ;-) ). geheimpje nr. 3. Aangezien ik nog geen nieuwe ticket had, heb ik hier wat balletjes opgegooid voor een project/onderzoek/stage/vrijwilligerswerk en het ziet ernaar uit dat ik maandag voor een kleine 2 maanden aan de slag kan! Wat precies weet ik nog niet. Waarschijnlijk een onderzoeksprojectje bij de Presidential Commission on Good Governance (Departement van Justitie), maar dat zien we maandag wel. En aangezien ik dus al 10 dagen in Manila vertoef, heb ik niet veel te melden over bezienswaardigheden. Maar des te meer heb ik wat te vertellen over de vele opmerkelijke mensen die ik hier in Manila ben tegengekomen. Hieronder dus een bundel met een aantal opvallende figuranten uit deze film.

Marco Antonio Luisito V. Sardillo III
Bij het lezen van zijn business kaart zou ik bijna spontaan om vergiffenis vragen dat ik als eenvoudige sterveling de hand van zijne hoogheid heb mogen schudden (foto businesskaart). Zelfs Koning Lodewijk XIV zou geilen op zo'n naam, ware het niet dat onze Marco ook maar gewoon een snotneus van amper 30 jaar is! Marco is de Director of Staff to the Chairman bij de Commission on Good Governance waar ik mijn project voor ga doen. Deze commissie bestaat wel uit de notabelen der Manileense gemeenschap: professor hier, advocaat daar etc... Zelfs ik, welbespraakt als ik ben, moet op mijn tenen lopen om niet boers over te komen! Maar na een aantal complimenten over de Filippijnen, de mensen en het eten haal ik al gauw mijn achterstand in en krijg ik het voordeel van de twijfel ;-). Maandag hoor ik definitief of ik mag beginnen. En gezien het assortiment in de lokale boekhandel kunnen ze wel wat ondersteuning op het vlak van Good Governance gebruiken (foto corruption)!

Identiteiten in crises
Ik kwam Jan tegen in mijn hostel toen hij mij Nederlands hoorde spreken. Jan is een boom van een kerel van 33 jaar en 2 meter uit Enschede, reist al 20 maanden de wereld rond en hoopt tot na de volgende jaarwisseling te reizen. En deze Jan geeft een geheel nieuwe betekenis aan de gezegde 'Jan Lul': hij laat namelijk met die van hem een spoor van vernieling achter onder de vrouwelijke Aziatische bevolking, en zal na terugkomst een boek schrijven over zijn sterrendom onder de Aziatische dames. Zie ook zijn website (under construction) www.aroundtheworldin80girls.com ...Identiteiten in crises: De temperamentvolle brave Antilliaan en de nuchtere slungelachtige vrouwenverslindende Tukker!

Harun
Indier in mijn dorm die op weg naar het Zuiden v/d Filippijnen was om met de whalesharks te zwemmen, waarop ik hem vertel hoe geweldig ik dat had ervaren en hoe het is. Zegt ie: paar jaar geleden heeft ie in 3 dagen tijd met 23 whalesharks gezwommen in Mozambique! Ik probeer nog indruk te maken en het over een andere boeg te gooien door te zeggen dat ik met haaien heb gezwommen in Palawan (zie film2). Zegt ie dat hij al 5 keer een Great white shark heeft gezien tijdens het duiken! Zonder kooi dus!! Naast ook nog eens die cage dives naar Great Whites die hij heeft gedaan in Z-Afrika!!! "They are all around there! In fact every 10 dives you make you will probably see one. I did over 50 dives there so I have seen quite a few Great Whites!" Nadat hij het laatstje restje van mijn avontuurlijke trots had weggevaagd besluit ik maar dat het beter is mijn mond te houden....

PIMP PIMP, HOORAY!
In een salsacafe maakte ik een praatje met Willy, naar eigen zeggen de lokale salsaleraar. Hoor ik later van andere salsero's dat deze Willy geen echte dansleraar is, maar meer een soort moderne pooier. Hij danst in dat cafe namelijk met de aanwezige prostituees, zodat die eerder een man aan de haak slaan. In ruil voor het salsa dansen betalen de prostituees HEM voor zijn diensten!! Dit is pas wat ik noem Pooierschap v2.0!!!

Paso yu korsow mi ta!! Para den mi sapatu!! (Terren, tnx)
Mensen, ik ben een Antilliaan tegengekomen in Manila! In diezelfde salsacafe zag ik iemand dansen en dacht al: 'esei si tin ritmo!' (die heeft gevoel voor ritme!). Blijkt het een Antilliaan/Antilliaanse te zijn!! We hebben natuurlijk even gebabbeld en een drankje gedaan. Maar genoeg daarover! Jullie zijn vast benieuwd wie ik tegen ben gekomen. Ik ga het (incl foto) pas de volgende keer verklappen! Maar in de tussentijd mogen jullie een gokje wagen door het volgende in te vullen en posten!! ik hoop dat jullie de uitdaging aandurven en een gokje willen wagen naar onze mystery guest!!
Geslacht:
Leeftijd:
Beroep:
Staat van beschonkenheid (schaal 1-10):

"The revolution will not be televised"
Lloyd is een in de VS opgegroeide Jamaicaan met wie ik een dorm deelde en hij moest, tot zijn eigen spijt, zelf ook erkennen dat hij sprekend op Obama lijkt (foto Preach). Hijzelf is als 'black' namelijk zwaar teleurgesteld in Obama. Althans, voor zover hij black is. De sociologie leert ons namelijk dat mulatten 'blacks' in de V.S. zijn, maar 'whities' in het Caribisch gebied zijn. Dat is als de klasses aangeduid moeten worden, maar als je op Curacao 'klasse-overschrijdende avances' maakt kan je natuurlijk de toespelingen mokka, mispel, karamel of ander bruingekleurd zoetigheid gebruiken. Maar wie is deze Lloyd verder? 50 jaar, opgegroeid in de Bronx, uit een goede familie, vastgezeten wegens smokkel (en nog wat andere dingen), communist, revo, wereld rondgereisd, in Cuba en Algarije geweest voor de revolutie. Een greep uit de vele complottheorieen waar hij in gelooft: Zionnist world domination (als hij wist dat Nassy een joodse naam was, dan was Manila waarschijnlijk te klein), John Lennon, John & Robert Kennedy, Micheal Jackson, Martin Luther King etc etc. Het viel nog mee hij mij niet meteen een AK47 in de arm duwde en de jungle in dirigeerde voor 'peace and justice'...haha.

Om in de woorden van Lloyd te spreken: It's an honor. Thank you for listening to me. Peace and God bless you. Good luck, you are all my brothers! http://www.youtube.com/watch?v=rGaRtqrlGy8

Peace,
Garrick

ps @ all: Volgende keer een update over het project dat ik hier ga doen en het leven in Manila! Ik heb geen foto's van bezienswaardigheden, maar wel van enkele opvallende Manileense taferelen. Hoop dat jullie dat interessant vinden:
foto familiezaak: straatventer met zn gezin. Links staat het tafeltje waar de kinderen spelen terwijl pa&ma werken
foto overhemd & onderbroek in 1: Op zoek naar goedkope overhemden. Ik had toch wat anders in gedachten...
foto Amerikaans imperialistische footprint: In de mall kan je naast kleren ook wapens kopen, ach...waarom ook niet?
foto corporate socialisme: de winkels hier hebben voor elke klant 10 medewerkers

• 07 Februari 2011 - 00:28

Loentje:

Gassstttt, dat hemd/onderbroek in 1 ding is een dames blouse met string zodat het netjes onder rok of pantalon blijft zitten. Please please vertel me dat je het niet gekocht hebt hahahahahaha. Geweldig. Leuk gezelschap heb je zo te horen :) heb weer enige blogs gemist, dus miet maar weer effe ervoor gaan zitten. Veel plezier op je stage/onderzoek/werkverschaffings-thingie :) doe je best he jonge, maak ons oud-antillianen niet tot schande.

p.s meneer Nassy, dat je je vliegtuig hebt gemist maakt het echt niet goed dat je as donderdag een Dilla tribute in Rdam gaat missen ;)

Grtjes

• 07 Februari 2011 - 00:30

Slurpy:

Hehhe, je hebt me weer mogen vermaken met je Filipijnse perikelen, heer Nassy :-).
    Grappig, zijne Excellentie.... Aangezien ik veel te maken heb met mensen uit de Filipijnen (de namen althans) hebt ik iig het gevoel gekregen dat men zich daar ZOVEEL mogelijk namen wilt geven, en het dan ook wilt pinnen op de 'oude Spaanse traditie' met Filipijnse flava (naam vader/moeder, opa/oma, schoonvader/moeder, hond en cavia).

Succes morgen met de aanstelling, be sure to bring your Corruptionary and you'll fit right in! Oh ja.. de quiz:
    Geslacht - vrouw
    Leeftijd - 26
    Beroep: Student
    Naam: Shaquiontanelle
    Staat van beschonkenheid: 10 (Garrick); 5 (Mystery Guest
    Consequenties: DRAMA

Hoogachtend,
    :-)

PS: G, volgend jaar serieus mee naar Common als hij weer komt (en wij weer gaan).. We missen wat Connaisseurs! J Dillah-even ga je ook missen. Maar ai, niets wat Shaquiontanelle niet kan fixen!

• 07 Februari 2011 - 07:31

Emek:

Geslacht: vrouwelijk
    Leeftijd: 33
    Beroep: levensgenieter
    Staat van beschonkenheid (schaal 1-10): zen
    Met Garrick in een steegje: ja

Maar hoe weet jij zoveel over het formaat van Jan?! Pardon me.
    Ik ben benieuwd naar die website die hij gaat opzetten ;-)

• 07 Februari 2011 - 08:08

Eddie!:

Yo G!

je blijft dus twee maanden langer weg.. Schande schande schande. Zo te horen heb je het te erg naar je zin op de Filipijnen. Ga je niet nog ff wat rondreizen nu je de kans hebt? Wij hebben nog wel wat aanraders!

Doe verder een beetje rustig aan enne.. je reisverslagen worden nu toch wat minder grafisch en diepgaand. Valt dan weer een beetje tegen he. Iets meer je best doen! ;-)

cheerzzzz

• 09 Februari 2011 - 21:47

Loubna:

Gast, je schrijft echt geweldig! Zou je eigenlijk echt wat mee moeten doen... Ik zou je boek wel kopen hoor. Verder erg benieuwd of je ooit nog terug komt.

• 09 Februari 2011 - 22:02

Tinchiline:

Garr,

Ik wil eerst bedanken voor je lieve telefoontje voor mijn verjaardag.
    Wauw dat is super super nice of you. Thank U.

Onwijs leuk dat je 2 maanden extra mag blijven. Zo'n werkgever wil ik ook wel.
    Niet iedereen krijgt dit zomaar. Ik zou zeggen voor al genieten en proberen alles te doen wat je wil doen. Ik vind het erg leuk dat je ook een soort van vrijwilligers werk gaat doen. Wauw Garr ik zou willen dat ik in je sapato kon zijn hahahah.

Blijf schrijven en we missen je hier erg veel.

Geslacht: Vrouw
    Leeftijd: 29
    Beroep: Flashpacker hahahaha.
    Staat van beschonkenheid : 10

• 06 Maart 2011 - 21:21

Sandra :

Ha Garrick,
    je even niet gevolgd, maar nog steeds even leuk om weer te lezen wat je zoal meemaakt. Take care! Groetjes van ons allemaal

• 01 Augustus 2011 - 23:33

Neil Skywalker:

Haha, ik zie dat je een grappige maar wrange impressie van mij hebt. Een boomlange lange slungelachtige tukker. Grappig !
    Mijn 'spoor van vernieling' is trouwens niet alleen behouden tot Azie maar wereldwijd.

Mijn site is inmiddels niet meer under construction maar volop aktief met vele hondereden lezers elke dag.
    www.aroundtheworldin80girls.com

Groeten Neil.