Action Hero's Handbook: How to catch a shark - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Garrick Nassy - WaarBenJij.nu Action Hero's Handbook: How to catch a shark - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Garrick Nassy - WaarBenJij.nu

Action Hero's Handbook: How to catch a shark

Door: garricknassy

Blijf op de hoogte en volg Garrick

18 Januari 2011 | Filipijnen, El Nido

We zijn nu in El Nido, wat in het Spaans volgens mij iets zoals 'nest' moet betekenen. Die naam is dan ook zorgvuldig uitgekozen, want hier worden de vogelnesten van zwaluwspuug voor de soep uit de grotten gehaald. En voor de beleggers onder ons: ipv in olie of IT te investeren kan je beter in een zwaluwgrot hier investeren: 1 kilo van dit 'wit goedje' kost namelijk zo'n 4000 euro (foto ingredienten)! Naast zwaluwspuug, worden hier ook allerlei tours naar de meest exotische eilanden en beaches aangeboden. En tegen zoveel idyllisch geweld kan ook mijn Caribisch chauvinisme niet op, deze regio is zowat mooier dan het Caribisch gebied (zie foto's). Het gekke aan deze island-hopping tours is dat er 4 standaard tours (A,B,C,D) zijn en iedereen precies hetzelfde aanbiedt. Alleen er was deze ene kleine lokale gids, Rodrigo, die meende ons tussen de haaien te kunnen laten zwemmen tijdens tour B. Ik weet niet of Tai-Chi ook je Amygdala uit kan schakelen...maar om 1 of andere reden vond ik het na onze Tai-Chi sessie wel een heel leuk idee: samen met m'n oom de haaien achterna jagen! Zou onze Rodrigo werkelijk de reincarnatie van Steve Irwin zijn of is het de zoveelste broodje aap dat de toeristen wordt aangesmeerd?? Achterdochtig als we zijn hebben we natuurlijk deze mythe bij andere operators en duikshops gecheckt en die zeiden dat onze Rodrigo keihard liegt...hahaha...te mooi om waar te zijn dus??? Voor onze tour met de Filippijnse versie van Crocodile Dundee, zie het filmpje!!!

Overigens is mijn oom een welkome aanvulling op mijn reis-uitrusting! Zoals PikaCholler al zei: Ik, als een Aziaat met baard en krullen, ben een zeldzaam ras. Daarentegen wordt mn oom wel vol voor Filipino aangezien en uiteraard misbruikt hij zijn Filipino-status gretig tijdens het afdingen (zie foto Leo Martinez)! Samen met hem gaan wij hier dan ook het leven als PhilAms (Philipino's die in Amerika wonen). Mocht de AIVD nog spionage activiteiten doen in de Filippijnen dan houden we ons warm aanbevolen.....Overigens zetten de deurposten me regelmatig weer letterlijk met beide voeten op de grond! Heb m'n hoofd nog nooit zo vaak gestoten tegen de deurpost (gemaakt voor de kleine Aziaten).

Voordat we in El Nido kwamen waren we in Port Barton (foto) en daar probeerde de neurotische oude eigenaresse van de lokale duikschool mij te strikken voor een duikcursus. "Yes", zei ze, "what we basically do is teach you how to relax and how not to stress when you are diving".......Nou, als ik me ergens opgejut voelde, dan was het wel naast deze zenuwpees! Duikcursus is dus uitgesteld tot nader orde en we hebben maar een bootje naar de volgende plek genomen. De kapitein van onze boot was een aardige kerel met een glazen rechteroog..haha..zo weggelopen uit een piratenfilm (foto kapitein). En hij heeft als 1 van de weinigen hier m'n oom een poepie laten ruiken tijdens het onderhandelen...haha.

Goed mensen...we gaan weer. Ik heb trouwens een Filipijns nummer: 0063 9064891394. Over enkele dagen vliegen we terug naar Manila. Anthony vliegt dan door naar NL mij achterlatend met de juiste survivalskills (en zijn versie van de Action Hero's Handbook)! Ik moet zeggen dat als ik naar zijn manier van reizen kijk, Ray Mears vergeleken met hem maar een huilebalk is...

ps @ all: thanx voor de reacties! Volle bak..vele reacties! erg leuk van jullie te horen
ps @ Emek, foto woodwurm was nog de appetijtelijkste in mn portfolio. Ik zal je die andere foto's besparen, anders wordt je straks nog een veganist!!;-)
ps @ Jimbo, ik zal helaas je bday niet redden (die is trouwens op 13 feb ipv 12 feb?!)
ps @ Lutbert en tante Sandra, groeten aan de familie. Leuk dat jullie het volgen...:-). Oom Anthony kan naast Tai Chi ook zo aan de bak als docent overlevingstechnieken. In m'n volgende post overigens iets meer over Tai-Chi (moet eerst uit mn hypnose ontwaken om het objectief te kunnen beoordelen ;-))



  • 18 Januari 2011 - 13:46

    Fred:

    Mooi, mooi, mooi!
    *doet vliegtickets naar tropische oorden zoeken tijdens werk...*

  • 18 Januari 2011 - 18:29

    Sandra Minnee:

    k ben blij dat jullie nog leven...black tip sharks??? 15??? waarschijnlijk hadden jullie goede energie opgewerkt met de taiChi...heb weer genoten van je reisverhaal, als je ze bundelt en wat recepten toevoegt hebben we een waarlijke Taste of Asia! Zie verder mijn mail en...Goede Reis!

  • 19 Januari 2011 - 08:16

    Emek:

    Garrick, vertel eens even.. ik hoorde het gerucht dat je mogelijk langer wegblijft en dat dat te maken heeft met een eventuele ambtelijke missie in een politiestaat. Dit heb ik natuurlijk vernomen van een bepaalde dame die makkelijk praat...

    Verlicht ons!

  • 19 Januari 2011 - 09:11

    Eddie - De Echte:

    Wanneer ga je nou zelf onderhandelen?! Je ziet er ondertussen wel uit als een echte native! hahaha

  • 20 Januari 2011 - 14:33

    Jimbo:

    I am similah to the thrillah in manillah, B*** call me Che, the flashpacker ;)
    Dat lied ging vast wel door je hoofd in manila of niet!
    Wat betreft zeldzame aziaat, als ik de foto "Rodrigo" bekijk besef ik me ook nog eens dat je GIANT bent voor aziatische begrippen. Ik besef dat je niet alle ervaringen hier deelt, maar ik heb zo het vermoeden dat de dames je imposante verschijning niet ontgaat ;)
    Super verslag weer en jammer van 12 feb. valt op een zaterdag vandaar die datum.
    cheers!

  • 23 Januari 2011 - 08:49

    Q:

    Yo Garrick! Leuke foto's man!
    Moet overigens wel zeggen dat je met je nieuwe look zo bij de deelnemers van expeditie Robinson kon aanschuiven :-) Wat heb je veel haar op je hoofd en je gezicht man!
    Ik moest zo hard lachen om dat stuk over de deurpost... Koop een helm swa! :-p

    Leuk geschreven overigens!
    Take care mate!

  • 23 Januari 2011 - 11:27

    Q:

    Hey survivor!

    Probeerde je net een paar keer te bellen maar je nam niet op!
    Ik zal het morgen nog ff proberen!

    Greetzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, El Nido

Zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2011

Cold Turkey

27 April 2011

Est Que Peu Peu

26 April 2011

Sjamans, Waterspirits & Little Demons

23 April 2011

Bengal meets the Orient

09 April 2011

Back 2 Basic
Garrick

Actief sinds 12 Nov. 2010
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 128026

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 08 Augustus 2014

Zuid-Amerika

20 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Barbados & Trinidad

16 November 2010 - 28 April 2011

Zuid-oost Azie

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Losse reizen & Stedentrips

Landen bezocht: