Mr. & Mrs. Flashpacker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Garrick Nassy - WaarBenJij.nu Mr. & Mrs. Flashpacker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Garrick Nassy - WaarBenJij.nu

Mr. & Mrs. Flashpacker

Door: garricknassy

Blijf op de hoogte en volg Garrick

30 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Het is nu 3 uur 's nachts in Bangkok en ik zal om 7 uur am naar Myanmar vliegen. De afgelopen 3 dagen heb ik doorgebracht met de tortelduifjes Kris en Tini. En die koerden letterlijk van geluk! Voor degenen die ze niet kennen: Kris en Tini zijn namelijk het pasgetrouwd stel voor wie ik mocht getuigen tijdens hun huwelijk op Curacao eind oktober 2010. Degenen die tijdens het huwelijk aanwezig waren zagen al dat deze mensen lak hebben aan heersende conventies. 1) Het huwelijk was met blote voeten op het strand. 2) De openingdans van de receptie was geen statige Wals, maar een vloeiende Moonwalk. EN 3) Romantische wittebroodsweken in een all-inclusive resort? Nee hoor....een vermoeidende backpacktrip door Thailand! En als ik naar hun foto's in Zuid-Thailand kijk heeft dit stel de invulling van de term 'Flashpacker' toch wel naar een ander niveau gebracht (foto's 110%). Mijn eerste avond met dit stel heb ik al meer alcohol genuttigd dan in mijn voorbije 4,5 maand in Azie bij elkaar opgeteld!! :-)

Volgens hen hadden ze toch een klein beetje genoeg van een hele maand 24/7 op 'elkaars lippen' zijn. In welke betekenis van het woord valt natuurlijk niet moeilijk te raden.....De eerste nacht werd al tegen me gezegd: 'Garrick, slaap gezellig bij ons op de kamer!' Ik hield de boot alleen af vanwege de volgende reden: Ik wil hen natuurlijk niet in de weg wil lopen. En het moet natuurlijk niet gebeuren dat Kris in het donker de verkeerde vastpakt!! Maar toen ik zag dat de kamer een stapelbed had was ik gerustgesteld en bleef ik bij hun op het bovenste bed, veilig buiten de gevarenzone..... En natuurlijk vroeg ik meteen naar een korte update over mijn gemiste afgelopen maanden tijdens de winter in Nederland. Nou, die kreeg ik meteen voor de kiezen want Kris had de airco zo koud gezet dat ik 's ochtends wakker werd met onderkoelingsverschijnselen! Ik rolde maar gauw uit bed om als een ijsblokje te ontdooien onder een warme douche en vervolgens met z'n allen de stad in te gaan.

Maar het waren 3 reuzegezellige dagen en natuurlijk erg leuk om mijn goede vrienden weer te zien na een aantal maanden 'solitude'. Ik moet wel zeggen dat het jammer is dat zij aan het einde van hun reis zijn. Anders konden we misschien samen de jungle inspringen om bv een waterval te bezichtigen. Maar ach....Tini's spraakwaterval compenseerde voor het een en ander...hahaha

Over enkele uren vertrekt mijn vlucht naar Myanmar. Een mysterieus land NIET 1 pinautomaat. Waar dollarbiljetten alleen worden aangenomen als ze SPLINTERNIEUW en ongevouwen zijn (ze na 2007 gedrukt zijn, niet beginnen met serienummer CB en nog wat andere eisen). Verder hoor ik van mensen dat het een militaire regering heeft en internet gecensureerd is. Ik zal dus waarschijnlijk de komende 4 weken niets posten op mijn blog (of hooguit een foto-verslag). Ben verder wel per email bereikbaar. En mijn Che Guevarra shirtje zal ik ook maar in mijn tas laten voordat ik beticht word van activisme en in een brug word weggemetseld. :-)

Bon mensen,

een nieuwe ronde, een nieuw avontuur.....

Saludos!

@ Kris & Tini: reuze gezellige dagen in Bangkok die ik voor geen goud heb willen missen! Geniet van Dubai en je laatste week vrij! Keep on shining Flashpackerss! :-)

  • 29 Maart 2011 - 20:59

    Mir:

    Ik hoop dat je het er net zo geweldig vindt als ik! Enjoy!!!

  • 29 Maart 2011 - 21:59

    Terren:

    Mati, leuke reisverslag..ook dat je Kris en Tini hebt ontmoet! gezellig!!!! Groeten uit SXM!

  • 29 Maart 2011 - 23:28

    Kathster & Zjah:

    Hey Garçon, nos ta geniet dibo verhaalnan. Hopi great ku bo a topa Tini ku Kris. Must have felt good to have your closest friend there with you. We hope your next journey will be full of pleasant surprises. We'll be looking forward for the next story.

    Saludos.

  • 29 Maart 2011 - 23:29

    The Samsons:

    Thank You Garr voor deze prachtige verhaal.
    Het was priceless de dagen met jouw erbij.
    Geniet van je reis. Brasa

  • 30 Maart 2011 - 06:56

    Gabes:

    leuke post Gak! veel plezier in Myanmar, ben natuurlijk benieuwd naar alle avonturen die je daar mee gaat maken! groetjes uit Istanbul!
    xxx,
    the unemployed one :-)

  • 30 Maart 2011 - 07:25

    Fred:

    Gaaf, dat je in Myanmar gaat reizen! Ben benieuwd!!! Hier hoop ontwikkelingen; ga op zoek naar ander werk na mei... Maar waarschijnlijk ff reizen eerst ;-)

    Ik blijf je verhalen volgen! Grtz

  • 30 Maart 2011 - 07:28

    Emek:

    "Aan de militaire junta in Myanmar (voormalig Birma) is volgens de staatstelevisie in het land "officieel een einde gekomen". Dat meldt het Franse persbureau AFP woensdag (woensdag 30 maart 2011)."

    Toevallig Garrick, er vindt een machtswisseling plaats in Myanmar. Het is nog te vroeg om te zeggen of het hooguit een 'regime change' is of dat er grote veranderingen/versoepelingen gaan plaatsvinden. In ieder geval veel plezier, maar wees op je hoede!

    Cheers

  • 30 Maart 2011 - 10:02

    Flashpacker4life:

    Action Jackson, het was hopi F. Great om je te zien. Leuke gesprekken...kontentu di wak bo anto ku kosnan ta kanando dushi. Over een maandje nos ta kontinua ku e Chang nan !! Bo ya....si bo no schrijf mi in pa un AA-meeting.

  • 05 April 2011 - 07:22

    Eddie:

    G! Alles rustig dus! Gezellig dat je ff met Kris en Tini kon toeren! Wij hebben onze reisplannen maar even op een wat lager pitje gezet... afgelopen vrijdag hebben we een huis gekocht!! Dus binnenkort BBQ op het dakterras :-)

    enjoy Myanmar! Wanneer kom je weer naar het kikkerlandje!

    cheerzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuid-oost Azie

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2011

Cold Turkey

27 April 2011

Est Que Peu Peu

26 April 2011

Sjamans, Waterspirits & Little Demons

23 April 2011

Bengal meets the Orient

09 April 2011

Back 2 Basic
Garrick

Actief sinds 12 Nov. 2010
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 128036

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 08 Augustus 2014

Zuid-Amerika

20 Maart 2012 - 31 Maart 2012

Barbados & Trinidad

16 November 2010 - 28 April 2011

Zuid-oost Azie

01 Mei 2012 - 30 November -0001

Losse reizen & Stedentrips

Landen bezocht: